FAQ
Eller ofte stilte spørsmål
Pakkereiseloven
Bestilling og betaling
Hvordan betales turen?
ved bestilling betales som regel et depositum, samt et påmeldingsgebyr (til cuper).
Betalingsmåte: faktura
Gavekort
Har du kjøpt eller vunnet et gavekort fra Dues, trekkes dette fra på faktura
Prisendringer
Den avtalte pakkeprisen kan justeres opp eller ned ved endringer i offentlige skatter og avgifter, og/eller transportpriser og/eller de aktuelle valutakurser.
Reise- og avbestilllingsforsikring
De fleste har forsikringsordninger via hjemmets forsikring, jobbforsikring. Ta kontakt dersom du ønsker tilbud på forsikring for enkeltreiser
Reisegaranti
Dues Sportsreiser AS stiller selvsagt de nødvendige garantier i Reisegarantifondet
Navn på billetten
Det er viktig at navn på ferge- eller flybillett er korrekt og skrevet på samme måte som det står i den reisendes ID på turen (Pass etc.)
Før avreise
Pass, visum og ESTA
Se komplett oversikt fra Regjeringen.no
Spesielle behov på reisen
Meld fra hvis en eller flere i gruppen har særskilte behov for assistanse på flyplasser, matintoleranser, allergier etc.
På reisemålet
Dues Sportsreiser AS har et stort og kvalitetssikret kontaktnett på reisemålene. Gruppens leder vil få oppgitt kontaktinformasjon til lokal representant i de tilfellene Dues ikke selv er med på reisen eller har servicekontor på reisemålet
Etter hjemkomst
Klager og reklamasjoner
Det er viktig at eventuelle feil og mangler tas så snart som mulig slik at dette eventuelt kan rettes opp umiddelbart.
Dues påtar seg ikke noe økonomisk ansvar dersom deler av arrangementet ikke lar seg gjennomføre på grunn av forhold vi ikke er herre over, f.eks. vær, streiker, forsinkelser, forsømmelser, skader, kontraktbrudd eller andre mislige forhold fra transportselskap etc.